Cestující ze Sedlčanska se konečně dočkají posílení provozu, ale přesto je co zlepšovat.

21.02.2019

V měsíci březnu nás z dopravního hlediska čeká několik významných událostí. Tou nejvýznamnější bude integrace autobusové dopravy v oblasti Nymburska a Poděbrad. Uskuteční se 10. března a informovali jsme o ní zde.

Jeden z LowEntry vozů dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice. Zanedlouho k vidění na lince 360.
Jeden z LowEntry vozů dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice. Zanedlouho k vidění na lince 360.

Sedlčany se dočkají posílení dopravy, je ale co slavit? 

Další významnou událostí bude zapojení dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice do systému PID. Bude provozovat několik spojů na lince 360 (Praha,,Smíchovské nádraží - Sedlčany,,aut.st. /mimo PID/ - Milevsko) místo současného dopravce ARRIVA Střední Čechy a dva zcela nové. Dalších pět spojů o víkendu a jeden v pracovní dny vznikne v trase ze Sedlčan do Prahy. Důvod je jasný - neustále stoupající poptávka v dané relaci.

Při integraci Sedlčanska (*1.4.2017), kdy linka PID 360 v současné trase, nahradila několik linek různých dopravců, došlo také k ujednocení trasy. Spoje původních linek byly určené zejména pro meziměstské cestování, tudíž mezi Štěchovicemi a Prahou téměř nezastavovaly. To se bohužel s integrací změnilo, a ačkoliv autobus často pokračuje i do Milevska (jako linka 303060), jede jako zastávkový vymeták. Tímto se do autobusu dostanou cestující do Štěchovic a podobných blízkých sídel, které jsou v dojezdu pravidelných linek zde končících, nebo dokonce MHD.

Kromě absence zrychlených spojů kvalitu cestování snižují také nasazovaná vozidla. ROPID /IDSK/ totiž lpí na vozidlech kategorie LowEntry tam, kde spíše škodí a šance, že pojede vozíčkář, je asi taková jako ta na světový mír. Navíc na lince často cestují studenti s kufry z internátů apod., a proto zejména v tyto dny (pátek, neděle) by se hodilo uvažovat o nasazování vozidel s vysokými kufry. Nutno říci, že tento nešvar se rozšiřuje i na další místa, v současné době třeba na expresní linky mezi Prahou a Kladnem (330 a 399).

Posílení bylo určitě potřeba, a to zejména v přepravní vazbě Milevsko - Praha, která v tuto chvíli nedostačuje. Vybrán byl dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice, jelikož má na rozdíl od stávajícího dopravce ARRIVA Střední Čechy v Milevsku provozovnu, tudíž pro něj není problém kdykoliv vůz vypravit. Navíc již má uzavřenou smlouvu se Středočeským krajem. Do budoucna se nevylučuje ani spolupráce na další linkách, zejména při propojování jižních a středních Čech.

SHRNUTÍ:

  • PD: nový spoj ze zastávky Sedlčany,aut.st. - 5:42
  • PD: nový spoj ze zastávky Praha,,Smíchovské nádraží - 14:15
  • SO+NE: nové spoje ze zastávky Sedlčany,aut.st. - 7:20, 15:20, 17:20
  • SO+NE: nové spoje ze zastávky Praha,,Smíchovské nádraží - 8:20, 10:20, 18:20


Autor: Rudolf Žák

Foto: Rudolf Žák